Baza mailingowa – jak ją zebrać legalnie?

E-mail Marketing

Baza mailingowa – jak ją zebrać legalnie?

Email marketing jest nadal jednym z najskuteczniejszych narzędzi sprzedaży internetowej. Podstawę jednak stanowi zbieranie adresów e-mail. To nasza baza mailingowa określi docelową grupę klientów. Dlatego nie może dziwić fakt, iż wykorzystuje się wiele rozmaitych metod, żeby pozyskać dane osobowe użytkowników. Jednak tylko legalne działania budowania samodzielnej bazy maili, pozwalają na właściwe poznanie preferencji odbiorców. Przy pozyskiwaniu adresów e-mail nie możemy naruszać przepisów oraz uzyskanie zgody na przetwarzanie danych osobowych odbiorcy i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną. Kluczowe z punktu widzenia e-mail marketingu uzyskanie zgody zamieszcza się w odpowiedniej regułce umieszczonej pod formularzem zapisu do newslettera, bądź lokuje się ją w mailu potwierdzającym zapisanie do subskrypcji. Konieczne jest także zawarcie informacji o możliwości wypisania się z listy subskrypcji, umieszczając w tym celu link rezygnacyjny. Przy pozyskiwaniu danych osobowych klienta wymagane jest by zawrzeć informacje o firmie, czyli podmiocie pozyskującym dane.

Podstawowe sposoby pozyskiwania bazy adresów e mail

Najbardziej skutecznym i najprostszym sposobem budowania bazy adresów e-mail jest umieszczenie formularza zapisu na naszej witrynie internetowej. Możliwość zapisanie sie do subskrypcji powinna się wyświetlać na każdej stronie. Należy jednak pamiętać, iż im bardziej rozbudowany formularz, tym mniej osób zechce go wypełniać. Dwie podstawowe informacje, czyli imię oraz adres mailowy w zupełnie powinny wystarczyć. Pozyskanie takich danych umożliwi identyfikację i dalszy kontakt, wraz z spersonalizacją przekazu. Dla pewności możemy zastosować weryfikację adresu e-mail. Metoda double opt-in, czyli prośba o potwierdzenie rejestracji przy pozyskiwaniu wartościowych subskrybentów daje nam pewność, iż adres mailowy naprawdę istnieją.
Przy zastosowaniu odpowiednich zapisów w regulaminie oraz po uzyskaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, nasza baza mailingowa może zostać zwiększona o dalszych odbiorców, dzięki podaniu adresu e-mail jako warunku koniecznego do wzięcia udziału w konkursie. Nagrodą w konkursie wcale nie musi być przedmiot materialny, a wystarczy np. darmowy e-book.

Kolejne źródła pozyskiwania

Formularz zapisania się do subskrypcji można zamieścić nieomal wszędzie. Warto angażować odbiorców konkursami czy grami poprzez media społecznościowe. Możliwość zapisu można zamieścić również w stopce naszego firmowego maila lub bloga, odbiorcy zwracają na to uwagę przy okazji wiadomości transakcyjnych czy zmianach w ofercie. Bazę można budować także offline. Idealne miejsce dla działań e-mail marketingowych stanowi konferencja czy impreza, na której można zastosować formularze zapisu.

Nielegalna baza mailingowa

Aby osiągnąć potencjalnie łatwy zysk, często stosowaną praktyką jest zakup baz mailingowych korzystających z programów pozyskujących adresy email bez zgody abonenta lub na aukcji internetowej. Niedopuszczalne praktyki handlowe nie zagwarantują nam zysku, a wykupiona baza może zawierać spam pułapki czy nieistniejące adresy e-mail. Największe ryzyko stanowi jednak możliwość poniesienia konsekwencji prawnych i karnych. Uczciwe sposoby zagwarantują lepszą efektywność przy jednoczesnym kreowaniu pozycji marki firmy i jej reputacji. Bazy mailingowe zebrane w usystematyzowany zbiór muszą zostać zarejestrowane w GIODO, czyli Generalny Inspektor Danych Osobowych bez względu na ich wielkość.
Mailingo

Oferta e-mailing

Mailingo

Skorzystaj z naszej oferty i przekonaj się, iż e-mail marketing to skuteczna i efektywna forma reklamy. Poprawimy Twoje kontakty z klientami i jednocześnie zwiększymy Twoje zyski.

Ten wpis ma 0 komentarzy

Możliwość komentowania jest wyłączona.