Dla kogo e-mail marketing?

e-mail marketing

Określenie, e-mail marketing dla każdego,  w zasadzie wyczerpuje temat, uściślając dla każdego, kto korzysta z internetu i ma choć jedno konto e-mailowe.  Od strony reklamodawcy, zarówno dla firm jak i korporacji, niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności, e-mailing  jest najszybszą i skuteczną formą marketingu bezpośredniego, dzięki której można realizować długofalowe kampanie wizerunkowe, budować długotrwałe relacje  lub wykonać ad hoc kampanie  sprzedażowe lub lojalnościowe. Od strony odbiorców wiadomości, jeśli wyrazili potrzebne zgody, to możliwość uzyskania szybkiej informacji o interesujących promocjach a także możliwość realizacji zakupów on-line, zapoznania się z ofertą zgodną z zainteresowaniami czy poszerzenia wiedzy na interesujący temat.

e-mail marketing vs. spam

Agencje oraz wydawcy, posiadający bazy mailingowe,  szczególnie dbają o ich jakość. Niepewne źródło pochodzenia, jakość budząca wątpliwości czy braki prawne, zwłaszcza po wprowadzeniu przepisów RODO, dyskwalifikują możliwości ich komercyjnego wykorzystania, ponieważ zagraża to reputacji i w konsekwencji utratą zaufania reklamodawców. Niestety, ten rynek jest zatruwany przez “wydawców” działających na granicy prawa a niekiedy wręcz je przekraczający. Właśnie ta grupa jest odpowiedzialna za niski udział e-mailingu w podziale tortu marketingu internetowego, co nie odzwierciedla pozycji wynikającej z efektywności tego kanału. Duża elastyczność e-mailingu, zwłaszcza w sferze działań ad hoc, pozwala na realizację kampanii mailingowych w czasie dla innych kanałów nie osiągalnym, dlatego kampanie promocyjne jak zniżki, wszelkie gratisy czy programy lojalnościowe w e-mailingu sprawdzają się, pod względem efektywności, najlepiej. Ponadto budowanie długotrwałych relacji z klientem czy długofalowa polityka sprzedażowa czy wizerunkowa, to rodzaje kampanii mailingowych, które przynoszą wysoką efektywność dla firm, które myślą o przyszłości.

jakość bazy mailingowej

Podstawą wysokiej skuteczności kampanii mailingowych jest jakość bazy danych oraz wiedza wydawcy o swoich odbiorcach, oczywiście w sensie statystycznym. Kampania z doskonale opracowanym kontentem, czyli treścią wiadomości, z równie dobrym tytułem, na jednej bazie okaże się bardzo efektywna a na innej zupełną klapą, dlatego większa wiedza wydawców o bazie danych odbiorców jest podstawą do większej skuteczności kampanii mailingowej. Bazy mailingowe po wejściu przepisów RODO stały się atrakcyjnym kanałem reklamowym zachowując wysoką skuteczność i zwiększając efektywność, dzięki wzrostowi jakości. Ważną cechą mailingu reklamowego jest względnie wysoka predykacja wyników. W odróżnieniu od innych kanałów marketingu internetowego, e-mail marketing a priori  określa grupę do której zostanie skierowana reklama. Również statystyki po kampanii są znacznie bardziej dokładne niż w innych kanałach. To są elementy realizacji kampanii e-marketingowej, które szczególnie są atrakcyjne dla reklamodawców.

8Blue18JMC9Blacken

Ten wpis ma 0 komentarzy

Możliwość komentowania jest wyłączona.