Określenie, e-mail marketing dla każdego, w zasadzie wyczerpuje temat, uściślając dla każdego, kto korzysta z internetu i ma choć jedno konto e-mailowe. Od strony reklamodawcy, zarówno dla firm jak i korporacji, niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności, e-mailing jest najszybszą i skuteczną formą marketingu bezpośredniego, dzięki której można realizować długofalowe kampanie wizerunkowe, budować długotrwałe relacje lub wykonać ad hoc kampanie sprzedażowe lub lojalnościowe. Od strony odbiorców wiadomości, jeśli wyrazili potrzebne zgody, to możliwość uzyskania szybkiej informacji o interesujących promocjach a także możliwość realizacji zakupów on-line, zapoznania się z ofertą zgodną z zainteresowaniami czy poszerzenia wiedzy na interesujący temat.
e-mail marketing vs. spam
Agencje oraz wydawcy, posiadajÄ…cy bazy mailingowe, szczególnie dbajÄ… o ich jakość. Niepewne źródÅ‚o pochodzenia, jakość budzÄ…ca wÄ…tpliwoÅ›ci czy braki prawne, zwÅ‚aszcza po wprowadzeniu przepisów RODO, dyskwalifikujÄ… możliwoÅ›ci ich komercyjnego wykorzystania, ponieważ zagraża to reputacji i w konsekwencji utratÄ… zaufania reklamodawców. Niestety, ten rynek jest zatruwany przez “wydawców” dziaÅ‚ajÄ…cych na granicy prawa a niekiedy wrÄ™cz je przekraczajÄ…cy. WÅ‚aÅ›nie ta grupa jest odpowiedzialna za niski udziaÅ‚ e-mailingu w podziale tortu marketingu internetowego, co nie odzwierciedla pozycji wynikajÄ…cej z efektywnoÅ›ci tego kanaÅ‚u. Duża elastyczność e-mailingu, zwÅ‚aszcza w sferze dziaÅ‚aÅ„ ad hoc, pozwala na realizacjÄ™ kampanii mailingowych w czasie dla innych kanałów nie osiÄ…galnym, dlatego kampanie promocyjne jak zniżki, wszelkie gratisy czy programy lojalnoÅ›ciowe w e-mailingu sprawdzajÄ… siÄ™, pod wzglÄ™dem efektywnoÅ›ci, najlepiej. Ponadto budowanie dÅ‚ugotrwaÅ‚ych relacji z klientem czy dÅ‚ugofalowa polityka sprzedażowa czy wizerunkowa, to rodzaje kampanii mailingowych, które przynoszÄ… wysokÄ… efektywność dla firm, które myÅ›lÄ… o przyszÅ‚oÅ›ci.
jakość bazy mailingowej
Podstawą wysokiej skuteczności kampanii mailingowych jest jakość bazy danych oraz wiedza wydawcy o swoich odbiorcach, oczywiście w sensie statystycznym. Kampania z doskonale opracowanym kontentem, czyli treścią wiadomości, z równie dobrym tytułem, na jednej bazie okaże się bardzo efektywna a na innej zupełną klapą, dlatego większa wiedza wydawców o bazie danych odbiorców jest podstawą do większej skuteczności kampanii mailingowej. Bazy mailingowe po wejściu przepisów RODO stały się atrakcyjnym kanałem reklamowym zachowując wysoką skuteczność i zwiększając efektywność, dzięki wzrostowi jakości. Ważną cechą mailingu reklamowego jest względnie wysoka predykacja wyników. W odróżnieniu od innych kanałów marketingu internetowego, e-mail marketing a priori określa grupę do której zostanie skierowana reklama. Również statystyki po kampanii są znacznie bardziej dokładne niż w innych kanałach. To są elementy realizacji kampanii e-marketingowej, które szczególnie są atrakcyjne dla reklamodawców.
Możliwość komentowania jest wyłączona.