Skuteczność kampanii e- mailingowej
Skuteczność kampanii e- mailingowej w dużym stopniu zależy od nas samych. Warto przestrzegać pewnych reguł, które pozwolą zbliżyć się do internautów, a następnie poznać ich potrzeby.
W wirtualnym świecie obowiązuje etykieta, czyli savoir vivre internetu.
Oto kilka przykładów, jak zaplanować i przeprowadzić kampanię, która wzbudzi zainteresowanie odbiorców.
Należy odpowiednio wybrać odbiorców. Nie każdy ma ochotę dostawać reklamy na swoją skrzynkę pocztową. Dla klientów Mailingo tworzymy dwie wiadomości e- mail. Pierwsza jest zapytaniem o wyrażenie zgody na przesłanie oferty. Jeśli internauta taką zgodę wyrazi, to po chwili dostanie ofertę właściwą na swoją skrzynkę. Takie rozwiązanie jest idealne dla każdej ze stron. Osoba zlecająca kampanię dociera do osób, które są zainteresowane jej produktem, a internauci mają możliwość podjęcia decyzji, czy otrzymana wiadomość jest dla niego zwykłym SPAMem, czy treścią, którą warto przeczytać. Takie działania są zgodne z prawem i stosowane przez Mailingo, aby każda ze stron odczuwała komfort przeprowadzanej kampanii.
Spersonalizowana wiadomość ma większe szanse na odczytanie. Kiedy odbiorca widzi bezpośredni zwrot do siebie (np. imię), to narasta w nim ciekawość i czyta dalej otrzymaną treść. Kolejnym ważnym elementem jest właśnie treść, powinna być zrozumiała, przejrzysta i ciekawa. Jeśli odbiorca zainteresuje się reklamą to istnieje szansa, że stanie się nowym klientem. Zacznie poszukiwać więcej informacji o firmie, o proponowanym produkcie, a w efekcie może wprowadzić taką markę w swoje życie i na stałe stać się zadowolonym klientem.
Nagłówek wiadomości e- mail jest jednym z ważniejszych elementów. Powinien zwrócić uwagę, jednak nie może zawierać obietnicy, której reklamodawca nie spełni. Unikaj zwrotów:
– 50% taniej
– Wybrano Cię
– Jesteś zwycięzcą
– Zapisz się teraz!
– Dołącz do milionów
– Zamów teraz
– Oszczędź nawet do 50%
– Ograniczony czas promocji
To tylko kilka zwrotów, które mogą spotkać się z zupełnie odwrotnym skutkiem, niż oczekiwano. Odbiorca przez takie komunikaty może poczuć, że coś zostało mu narzucone, że musi to wykonać, zwroty często mają tryb rozkazujący, a to nie zachęca klienta do dalszego pozyskiwania informacji. Wymienione określenia również mogą zakwalifikować wiadomość jako SPAM i podczas wysyłki wylądują w „śmietnikowych folderach” skrzynki pocztowej. Produkt przestaje być atrakcyjny. Zamiast takich zwrotów warto zastosować ton pytający, który ma szansę wzbudzić zainteresowanie, a odbiorca będzie chciał uzyskać odpowiedź na pytanie.
Pamiętaj o ciekawej oprawie graficznej wiadomości e- mail, ona również ma wpływ na to, czy odbiorca przeczyta całą treść, czy zrezygnuje z niej i wyrzuci do kosza. Warto dodawać ciekawe zdjęcia lub inne multimedia, które wzbudzą zainteresowanie czytelnika.
Całą kampanię możesz przeprowadzić dzięki specjalnym narzędziom internetowym, które są udostępniane przez firmy. Dla osób stawiających pierwsze kroki w świecie e- mail marketingu wdrożenie się w taki system bywa długą drogą, ale dzięki temu sam może kontrolować przebieg swojej kampanii. Jeśli jednak osoba nie ma czasu na samodzielne prowadzenie wysyłki reklamowej, to może zlecić całą prace profesjonalistom. W Mailingo wszystko zrobimy za Ciebie. Jedyne, co będziesz musiał zrobić to dostarczyć nam treść i obrazki, z których stworzymy kreację graficzną. A potem czekasz na efekty kampanii oraz nowych klientów.
Możliwość komentowania jest wyłączona.