Bazy mailingowe to filar e-mail marketingu

Różne są kierunki rozwoju e-marketingu, także w mailingu dostrzegamy nowe kierunki, kładące nacisk na jakość baz mailingowych. Właśnie bazy mailingowe są filarem skutecznego e-mailingu. Z roku na rok obserwujemy stały wzrost nakładów na  reklamę w internecie, także rośnie mailing reklamowy, choć udział w rynku pozostaje na poziomie 7-9%. Jest to wynik stosowania coraz to nowocześniejszych metod  zwiększających efektywność: modele statystyczne,  modelowanie behawioralne  a także AI – sztuczną inteligencję. Podstawowym wskaźnikiem efektywności pozostaje ROI i w tej kategorii e-mailing nie ma sobie równych, wyprzedzając pozostałe kanały o kilkadziesiąt procent.

marketing internetowy

Możliwości techniczne związane z przetwarzaniem big data spowodowały zmiany w postrzeganiu reklamy internetowej przez reklamodawców. Użytkownicy internetu, przeglądają zasoby,  poszukują informacji, dyskutują na forach, korzystają z różnego rodzaju komunikatorów, messengerów czy poczty elektronicznej, generując tym samym wielkie ilości danych. Może nie do końca zdajemy sobie sprawę, że te wielkie ilości danych są przetwarzane w celu uzyskania informacji: kim jesteś i czego szukasz. Ta wiedza pozwoli na kierowanie reklam do odbiorców tak,  aby spotkały się z jak największym zainteresowaniem. Popularne strony są przepełnione reklamami, dostawcy przeglądarek udostępniają dodatki zwane „adblockerami” aby ograniczyć uciążliwość wyświetlania okienek z reklamami. W rewanżu właściciele dużych serwisów ograniczają dostęp do treści: blokujesz nasze reklamy nie korzystasz.  Takie przeciwstawne działania ograniczają zasięg kampanii reklamowych.

Bazy mailingowe

Jaką pozycje ma e-mail marketing?  Jako jedyny kanał kieruje bezpośrednio informację do określonego odbiorcy co wydatnie wpływa na skuteczność i najwyższy ROI względem innych kanałów. Wykorzystuje segmentację, zaawansowane targetowanie, i  automatyzację co pozwala na szybką realizację kampanii także ad hoc. Segmentacja to dostarczanie możliwie najlepszej treści wiadomości i precyzyjne dotarcie do grupy możliwie najbardziej zainteresowanych użytkowników. Wiedza wydawcy o wszystkich użytkownikach, w sensie statystycznym, jest podstawą efektywnej kampanii mailingowej. Drugi istotny element to jakość bazy mailingowej, czy odbiorcy są pozyskani zgodnie z prawem, czy wrazili potrzebne zgody, czy chcą dobrowolnie otrzymywać korespondencję, czy są zadowoleni z otrzymywanych wiadomości. O ile trzy pierwsze punkty to warunek konieczny aby w ogóle realizować kampanie mailingowe o tyle ostatnia  jest wypadkową wielu czynników i bardzo istotna przy określaniu efektywności kampanii. Jeśli, bowiem wydawca ma atrakcyjny „towar” , który zadowoli odbiorcę tym chętniej nawiąże współpracę w dłuższym okresie czasu, co z kolei ma proste przełożenie na efektywność kampanii.

8Blue18JMC9Blacken

Ten wpis ma 0 komentarzy

Możliwość komentowania jest wyłączona.