Daj się poznać, zainwestuj w przemyślany e-mail marketing

E-mail marketing

Daj się poznać, zainwestuj w przemyślany e-mail marketing

E-mail marketing cały czas się rozwija, jednakże są pewne podstawy, na których powinniśmy się oprzeć. Dopiero po skupieniu się na nich, można przejść do kolejnych etapów. O czym jest zatem tutaj mowa?

 

Mailing a cele

 

Warto zadać sobie na początku pytanie – czy wiemy, w jakim celu wysyłamy kampanie mailingowe? Okazuje się, że nie zawsze umiemy na nie odpowiedzieć. W takim przypadku konieczne jest zrobienie kroku w tył i ustalenie działań. Celem mailingu może być chęć zwiększenia ruchu na stronie, promowanie danego produktu czy usługi, zwiększenie sprzedaży. Należy sprecyzować także częstotliwość wysyłania newslettera. Kampanie reklamowe można także wzmacniać poprzez różne środki. Od nas zależy czy zdecydujemy się na darmową dostawę, specjalne zniżki czy kupony rabatowe. Nie bez znaczenia jest także to, jakiego typu informacje chcemy wysyłać. Zależy nam na budowaniu świadomości marki czy też chcemy zwiększyć lojalność klientów? Podczas precyzowania celów, należy odpowiedzieć sobie na pytanie, co zyskamy, stawiając na konkretne działania? Dobrze rozplanowana strategia e-mail marketingowa to podstawa. Dzięki temu łatwiej będzie poznać potrzeby odbiorców i posiąść wiedzę na temat tego, czego powinniśmy się wystrzegać. Ustalenie strategii ułatwia więc pracę i zapewnia szybszą weryfikację.

 

O czym jeszcze powinniśmy pamiętać?

 

Przed wysłaniem kampanii mailingowej konieczne jest sprawdzenie, czy wszystko prawidłowo działa. Błędy w temacie wiadomości są zwykle z góry skazane na wylądowanie w folderze spam. Subskrybenci będą zniechęceni i przylepią firmie metkę nieprofesjonalnej. To samo jest z grafiką. Warto właściwie podpisać alternativ text. Tak więc mailing musi być odpowiednio podpisany, zachęcać do zainteresowania się treścią i pobrania grafiki. Ponadto wszystkie linki muszą prawidłowo działać, a więc nie mogą prowadzić donikąd.

Bardzo ważna jest także personalizacja, segmentacja listy mailingowej, model zapisu double-opt-in, porządek w bazach danych e-mail. Ponadto nie należy wysyłać maili do adresów, które już zostały wypisane z listy i usuwać na bieżąco nieprawdziwe adresy. Porządek w bazie zmniejsza ryzyko trafienia do spam trap czy do spamu w skrzynkach odbiorców. Co więcej, zwiększymy wskaźniki otwieralności i klikalności oraz zaoszczędzamy pieniądze na niepotrzebnym wysyłaniu maili do adresatów, którzy i tak ich nie otrzymają.

Mailingo

Skorzystaj z naszej oferty i przekonaj się, iż e-mail marketing to skuteczna i efektywna forma reklamy. Poprawimy Twoje kontakty z klientami i jednocześnie zwiększymy Twoje zyski.

Ten wpis ma 0 komentarzy

Możliwość komentowania jest wyłączona.