Skuteczny mailing, czyli jaki?

Skuteczny mailing

Skuteczny mailing, czyli jaki?

Okazuje się, że niepozorna poczta elektroniczna jest obecnie jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingu internetowego. Tak zwany e-mail marketing może zwiększyć szansę zainteresowania się firmowym produktem czy usługa przez wybraną grupę docelową. Kampanie mailingowe nie mogą jednak zaśmiecać skrzynek odbiorczych potencjalnych klientów, gdyż przyniesie to efekt odwrotny do zamierzonego. Mailing musi więc być dobrze przemyślany i wartościowy dla odbiorcy, aby wysyłane wiadomości nie trafiły do folderu spam. Jak zatem zachęcić Internautów do otwarcia wiadomości i zainteresować ich ofertą?

 

Skuteczność kampanii mailingowych i pozyskiwanie bazy danych

 

To, czy kampanie mailingowe będą skuteczne, zależy od zaangażowania odbiorców. Podstawą jest poszerzanie bazy danych e-mail, która powinna opierać się na świadomej zgodzie Internautów. W innym przypadku nasza wiadomość od razu zostanie potraktowana jako spam. Świetnie sprawdza się newsletter, jednakże trzeba na stronie internetowej zachęcić do dobrowolnego zapisania się do niego. Wówczas uda nam się pozyskać kolejne adresy, a więc baza danych zacznie się powiększać. Taki newsletter to również skuteczne narzędzie do przekonania jednorazowych odbiorców do powrotu na witrynę. Wskazanie na płynące z zapisania się do newslettera korzyści sprawia, że Internauta odbiera przekaz jako nienachalny i do niczego niezobowiązujący. Innym rozwiązaniem na budowanie bazy adresowej klientów jest umieszczenie na stronie internetowej zakładki z informacjami kontaktowymi.

W celu zainteresowania odbiorcy kampanią e-mail marketingową, konieczne jest zaoferowanie mu tego, czego oczekuje. Kliknięcie w link odsyłający go do naszej witryny musi wiązać się z korzyścią dla niego. Ogromne znaczenie ma więc zrobienie dobrego pierwszego wrażenia i profesjonalne podejście do każdego klienta już na samym początku.

 

E-mail marketing – czy to się opłaca?

 

Z całą pewnością mailing jest jedną z najefektywniejszych form marketingu internetowego. Można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, nie ponosząc przy tym zbyt dużych kosztów. Jeśli postawimy na rzetelność, otwartość i uczciwość, to z pewnością uda nam się pozyskać sporą bazę klientów i to bez ponoszenia dodatkowych nakładów finansowych. Wystrzegać się należy jednak masowego wysyłania mailingu do całej bazy danych, bez wcześniejszego przeprowadzenia badań marketingowych. Kampanie reklamowe są skuteczne pod warunkiem, że zostały opracowane zgodnie z oczekiwaniami i zainteresowanymi klientów, do których kierujemy swój przekaz.

Mailingo

Skorzystaj z naszej oferty i przekonaj się, iż e-mail marketing to skuteczna i efektywna forma reklamy. Poprawimy Twoje kontakty z klientami i jednocześnie zwiększymy Twoje zyski.

Ten wpis ma 0 komentarzy

Możliwość komentowania jest wyłączona.